ارتقای علمی كشور در گرو توسعه فناوری اطلاعات است
نوشته شده توسط : ipxrxt

'‌محمد سلیمانی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ‌كسانی كه می خواهند، امور علمی و فرهنگی را ارتقا دهند، باید به سراغ ارتباطات و فناوری اطلاعات بروند.

وی تصریح كرد: ارایه سرویس های مجازی به دانشجویان و آموزش از راه دور بدون توسعه فناوری اطلاعات در كشور امكان پذیر نیست.

وی پیشنهاد كرد كه همه دانشگاه ها مجهز به كتابخانه دیجیتالی شوند و این كتابخانه ها به یك اپراتور واگذار شود تا آن ها در ازای ارایه خدمات، درآمد كسب كنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سودمند بودن توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تمام بخش ها و افراد گفت: باید به بخش ارتباطات از زوایای مختلف هم چون اپراتورها، دولت، مشتریان، ‌بنگاه های اقتصادی و موسسات آموزشی نگاه كرد كه هر كدام خواسته ها، توقع ها و برنامه هایی دارند.

وی با بیان این كه، از زاویه مشتری، هر چه خدمات ارتباطی در كشور گسترده تر بشود،‌ هزینه این خدمات برای مشتری كاهش می یابد، افزود: بنگاه های بزرگ اقتصادی با بهره مندی از بستر ارتباطات می توانند هزینه های خود را كاهش و ابزارهای مدیریتی و نظارتی خود را افزایش دهند.

وی افزود: دولت نیز با راه اندازی دولت الكترونیك علاوه بر كاهش هزینه ها می تواند از كاغذ بازی كم كند و نظام اداری بدون كاغذ را مستقر كند.

اقتصام**1579**1561 ** 1569





:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: